biuro rachunkowe szamotuly

BIURO RACHUNKOWE

Księgowa Szamotuly
21 czerwca 2021

Przedsiębiorca, który sponsoruje drużynę siatkarską, może zaliczyć wydatki do kosztów uzyskania przychodów.

W związku z poniższym stanowiskiem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej zachęcamy lokalnych Przedsiębiorców z powiatu szamotulskiego  do wspomagania naszych rodzimych klubów sportowych oraz sportowców.
 
Sponsoring to forma reklamy, a zwiększenie popularności firmy może mieć wpływ na wzrost jej przychodów. Tak wynika z interpretacji dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej.
Wystąpił o nią przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. Zajmuje się telekomunikacją bezprzewodową. Podpisał umowę sponsoringu z trzecioligową męską drużyną siatkarską. Finansuje zakup strojów, sprzętu, opiekę medyczną, transport na mecze, opłaty rejestracyjne, licencyjne i sędziowskie, wynagrodzenie trenera. W zamian za to drużyna przyjęła nazwę jego przedsiębiorstwa. Na koszulkach widnieje jego logo. Nazwa sponsora jest też podawana w wywiadach w mediach oraz na portalu społecznościowym.
We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą w zakresie telekomunikacji bezprzewodowej, z wyłączeniem telekomunikacji satelitarnej.
Przedsiębiorstwo na podstawie umowy sponsoruje trzecioligową męską drużynę siatkarską, która bierze udział w rozgrywkach organizowanych przez WZPS. Umowa zawarta została bezpośrednio z przedstawicielem drużyny, bez pośrednictwa WZPS.
W ramach umowy przedsiębiorstwo finansuje zakup strojów i sprzętu sportowego, pokrywa koszty opieki medycznej i lekarza medycyny sportowej, transportu zawodników na mecze, rejestracji zawodników oraz inne opłaty związane z uczestnictwem w rozgrywkach (zakup licencji, wydanie certyfikatów, opłaty ewidencyjne, opłaty sędziowskie, wynagrodzenie trenera), wymagając w zamian świadczeń wzajemnych:
* drużyna siatkarska przyjmie nazwę przedsiębiorstwa i będzie jej używała do zakończenia rozgrywek sezonu 2020/2021,
* na koszulkach będzie widniało logo sponsora,
* we wszystkich wywiadach medialnych podawana będzie nazwa sponsora,
* sponsorowany będzie reprezentował w sezonie 2020/2021 wyłącznie sponsora.
Dodatkowo informacje o drużynie siatkarskiej sponsora, wynikach rozgrywek oraz miejscu rozgrywania poszczególnych meczów zamieszczane są sukcesywnie na portalu społecznościowym facebook, na fanpage'u pod nazwą "x".
Działania te zdecydowanie przyczyniają się do rozpowszechniania wizerunku firmy, jej promocji i rozpoznawalności oraz informacji o świadczonych usługach, a co za tym idzie - pozyskiwania nowych klientów i osiągania przychodów.
W związku z powyższym opisem zadano następujące pytanie.
Czy koszty związane ze sponsorowaniem drużyny siatkarskiej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu?
Zdaniem Wnioskodawcy, na podstawie art. 22 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku od osób fizycznych, kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23, zatem odpowiednio udokumentowane wydatki związane z finansowaniem drużyny siatkarskiej, w zamian za reklamowanie firmy można zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodu, tym samym uznając je jako wydatki na usługi reklamowe.
Dzięki reklamie firma pozyskuje kolejnych klientów, osiągając przychody oraz utrzymuje przy sobie stałych klientów zachowując lub zabezpieczając swoje źródła przychodów.
Ponadto umowa sponsoringu jest umową cywilną nienazwaną, nieregulowaną wprost przez przepisy prawa cywilnego, jak również nie ma o niej wzmianek w przepisach prawa podatkowego.
Wnioskodawca zamierza zawrzeć umowę sponsoringu z drużyną siatkarską, na mocy której zobowiąże się do jej sponsorowania w zamian za promocję firmy Wnioskodawcy poprzez realizowanie świadczeń promocyjno-reklamowych, polegających m.in. na przyjęciu nazwy przedsiębiorstwa i używaniu jej do zakończenia rozgrywek sezonu 2020/2021, na zamieszczeniu na koszulkach logo sponsora, na podawaniu we wszystkich wywiadach medialnych nazwy sponsora.
W takiej sytuacji, w której sponsor (Wnioskodawca) zobowiąże się do finansowego wsparcia sponsorowanego, a sponsorowany (klub) zobowiąże się do podjęcia działań popularyzujących przedsiębiorcę (Wnioskodawcę), możemy mówić o sponsoringu właściwym i tym samym wydatki związane z zawarciem ww. umowy o świadczenie usług promocyjno-reklamowych, co do zasady będzie można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.
Biorąc powyższe pod uwagę stwierdzić należy, że wskazane we wniosku wydatki do wysokości równowartości ceny za reklamę sponsora, tj. wartości usług reklamowych wyświadczonych przez sponsorowanego będą mogły stanowić koszt podatkowy Wnioskodawcy.
Ważne jest aby usługi te zostały właściwie udokumentowane fakturą (rachunkiem) sprzedaży usług reklamowych, wystawionym przez sponsorowanego lub też innym stosownym dokumentem potwierdzającym wykonanie wskazanych we wniosku usług reklamowych.
Reasumując - koszty związane ze sponsorowaniem drużyny siatkarskiej można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.
W odniesieniu do powołanych przez Wnioskodawcę interpretacji należy stwierdzić, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego niniejszą interpretację.

Copyright © 2020 premium-szamotuly.pl |wszelkie prawa zastrzeżone      projekt i wykonanie: Giga Solution®

biuro rachunkowe szamotuly
biuro rachunkowe szamotuly
biuro rachunkowe szamotuly
biuro rachunkowe szamotuly
biuro rachunkowe szamotuly